Naar aanleiding van de maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus, werken bijna al onze medewerkers van thuis uit, maar zij blijven voor u bereikbaar telefonisch en via e-mail! Wij hopen dat onze uitzonderlijke maatregelen ertoe bijdragen dat de verspreiding van het Coronavirus zo goed mogelijk tegengehouden wordt.
Ons kantoren in Brugge en Rumbeke zijn open op afspraak om uw administratie en boekhouding in ontvangst te nemen. Afspraken kan u telefonisch of per e-mail maken. U kan ons uw documenten ook nog steeds op elk moment bezorgen via de brievenbus van ons kantoor.
Opgepast: tot 16 november werken wij in de namiddag met gesloten deuren.
Verwerking van de administratieve verplichtingen van A tot Z, van document tot en met balans. Dit zowel intern (bijwerking bij ons op kantoor) als ter plaatse in uw onderneming. Naargelang uw wensen doen wij hiervoor beroep op onze in-huis software, op ‘cloud’-software of op uw eigen pakket.
Het grootste deel van onze klanten bestaat uit K.M.O.’s en middelgrote ondernemingen (zowel eenmanszaken als vennootschappen), VZW’s en andere verenigingen in regio Brugge maar ook ver daarbuiten.
Iedere dossierbeheerder binnen het Cormafisk-team heeft zich, via jarenlange ervaring en doorgedreven bijscholing, een aantal specialiteiten toegeëigend wat de optimale begeleiding voor uw dossier garandeert. Wij zijn dus meer dan gewone boekhouders en fiscalisten, wij bieden een totaaloplossing voor uw firma of vereniging.
In ons kantoor zijn onder meer cliënten uit volgende sectoren ondergebracht (niet-limitatieve lijst):
2019 was het jaar waar Cormafisk 25 jaar werd. Een rijkelijke geschiedenis resulteerde in 4 bestuurders die momenteel aan het roer staan van Cormafisk. Met hart en ziel werd gewerkt aan het garanderen van een toekomst voor ons kantoor.
Kenny, Thomas, Geert en Dany zorgden voor de constante groei van ons kantoor. Die groei kunnen we vrij letterlijk nemen want wij kunnen met veel trots melden dat wij een tweede filiaal hebben geopend in de Izegemsestraat 77 te 8800 Rumbeke/Roeselare, (gestart op 7 januari 2019).
Jeroen Demeulenaere is de vaste waarde van het filiaal in Rumbeke en is bijgestaan door Kenny Demeester. Daarnaast zijn Thiara Ramon, Gwenny Rogiers en Broes De Pauw ook afwisselend aanwezig.
Wij ontvangen klanten van de regio in ons kantoor in Rumbeke, en u kan papieren binnenbrengen, afspraken maken voor bedrijfsadviezen, voor allerhande besprekingen,… Kortom, wij staan volledig paraat voor jullie in Brugge én Rumbeke.
Daarnaast willen wij ook nog onze klanten bedanken voor het vertrouwen, voor de leuke zakenrelaties, voor de onvergetelijke momenten, om onze naam meer bekendheid te geven, voor het begrip in drukke periodes en om mee te gaan in ons verhaal.
Beroepsmatige restaurant- en receptiekosten zijn niet 100% aftrekbaar. Het etentje met uw klant is slechts voor 69% aftrekbaar, receptiekosten zelfs maar voor 50%. Maar de cateringkosten tijdens een opendeur? Dat is toch geen etentje of zomaar een receptie ? Dat zou toch 100% aftrekbaar mogen zijn omdat het publiciteit is? “Ja” zegt de minister … “Nee” zegt het Hof van Cassatie.
Europese Richtlijnen verplichten Belgische vennootschappen, maar ook Belgische vzw’s, stichtingen en trusts aan te geven wie er écht achter de vennootschap, vzw, … zit. Zij moeten aan de overheid doorgeven wie de uiteindelijke begunstigde is (UBO staat voor Ultimate Beneficial Owner). Die gegevens komen terecht in het UBO-register.
Was het afgelopen jaar een boerenjaar voor u en vindt u dat uw personeel een extraatje verdient? Gewoon extra loon betalen is amper een optie want vadertje Staat gaat lopen met het grootste deel van de premie. Via de toekenning van zogenaamde “niet-recurrente resultaat gebonden voordelen” vermijdt u dat het leeuwendeel van de premie naar de overheid gaat.