CORMAFISK

bij ons is uw bedrijfsadministratie in goede handen
Boekhouding in Brugge

Boekhouding

Verwerking van de administratieve verplichtingen van A tot Z, van document tot en met balans. Dit zowel intern (bijwerking bij ons op kantoor) als ter plaatse in uw onderneming. Naargelang uw wensen doen wij hiervoor beroep op onze in-huis software, op ‘cloud’-software of op uw eigen pakket.

Fiscaliteit Brugge

Fiscaliteit

  • BTW: aangiften, diverse listings, algemene administratie, advies i.v.m.correcte facturatie en aftrek, BTW-bouwaangiften., enz.
  • Personenbelasting en vennootschapsbelasting: opmaak aangiftes, fiscaal advies, optimalisatie en bijstand fiscale controles.
  • Begeleiding en eerstelijnsadvies m.b.t. registratierechten, successie en schenkingen.
Bedrijfsadvies Brugge

Bedrijfsadvies

  • Eerstelijnsadvies voor starters en vervullen van de formaliteiten bij de opstart van een eenmanszaak, vennootschap, VZW,…
  • Opmaak financieel plan en/of haalbaarheidsstudie.
  • Assistentie bij de optimalisering van de bedrijfsadministratie en financiën.
  • Begeleiding bij overnames.
  • Eerstelijns juridische bijstand bij bedrijf gerelateerde materies.

Doelgroepen

Het grootste deel van onze klanten bestaat uit K.M.O.’s en middelgrote ondernemingen (zowel eenmanszaken als vennootschappen), VZW’s en andere verenigingen in regio Brugge maar ook ver daarbuiten.

Iedere dossierbeheerder binnen het Cormafisk-team heeft zich, via jarenlange ervaring en doorgedreven bijscholing, een aantal specialiteiten toegeëigend wat de optimale begeleiding voor uw dossier garandeert. Wij zijn dus meer dan gewone boekhouders en fiscalisten, wij bieden een totaaloplossing voor uw firma of vereniging.

In ons kantoor zijn onder meer cliënten uit volgende sectoren ondergebracht (niet-limitatieve lijst):

  • Transport en logistiek
  • Vrije beroepen (alle mogelijke disciplines)
  • Sport- en cultuurverenigingen
  • Immobiliën
  • Aannemers
  • Horeca
  • Consultancy
  • Webdesign

Waarom kiezen voor Cormafisk

Onze jarenlange ervaring en het bundelen van kennis van onze medewerkers, zorgen er voor dat uw dossier in goede handen is bij ons.

24 jaar

ervaring in persoonlijke begeleiding
en financieel advies

Tijdsbesteding aan administratie

wij kunnen u helpen met tijdsbesparende tips, zodanig dat u zich zoveel mogelijk kan toeleggen op de kernactiviteiten van uw onderneming

25%

van uw actieve uren

Gemiddelde Belgische belastingdruk

betaal niet meer belastingen dan nodig, dankzij onze fiscale know-how

45%

Kans dat uw dossier dit jaar fiscaal wordt nagezien

voor uw dossier wordt ingediend, passeert het door de handen van ons vakkundig team

18%

Bijkomend kantoor

2019 is het jaar waar Cormafisk 25 jaar wordt. Een rijkelijke geschiedenis resulteerde in 4 bestuurders die momenteel aan het roer staan van Cormafisk. Met hart en ziel werd gewerkt aan het garanderen van een toekomst voor ons kantoor.

Kenny, Thomas, Geert en Dany zorgden voor de constante groei van ons kantoor. Die groei kunnen we vrij letterlijk nemen want wij kunnen met veel trots melden dat wij een tweede filiaal gaan openen in: Izegemsestraat 77 - 8800 Rumbeke (Roeselare), die van start gaat op 7 januari 2019.

Jeroen Demeulenaere gaat de vaste waarde zijn van het filiaal in Rumbeke en zal bijgestaan worden door Kenny Demeester. Daarnaast zullen Thiara Ramon, Gwenny Rogiers en Broes De Pauw ook afwisselend aanwezig zijn.

Vanaf 7 januari kunnen wij klanten van de regio ontvangen in ons kantoor in Rumbeke, kunnen hier papieren binnengebracht worden, kunnen afspraken gemaakt worden voor bedrijfsadviezen, voor allerhande besprekingen,… Kortom, wij staan vanaf 7 januari volledig paraat voor jullie in Brugge én Rumbeke.

Daarnaast willen wij ook nog onze klanten bedanken voor het vertrouwen, voor de leuke zakenrelaties, voor de onvergetelijke momenten, om onze naam meer bekendheid te geven, voor het begrip in drukke periodes en om mee te gaan in ons verhaal.

Nieuwsitems

Catering op een publicitair event

Catering op een publicitair event

Beroepsmatige restaurant- en receptiekosten zijn niet 100% aftrekbaar. Het etentje met uw klant is slechts voor 69% aftrekbaar, receptiekosten zelfs maar voor 50%. Maar de cateringkosten tijdens een opendeur? Dat is toch geen etentje of zomaar een receptie ? Dat zou toch 100% aftrekbaar mogen zijn omdat het publiciteit is? “Ja” zegt de minister … “Nee” zegt het Hof van Cassatie.

Lees meer...

Het UBO-register: op 30 september dan eindelijk van start?

Het UBO-register: op 30 september dan eindelijk van start?

Europese Richtlijnen verplichten Belgische vennootschappen, maar ook Belgische vzw’s, stichtingen en trusts aan te geven wie er écht achter de vennootschap, vzw, … zit. Zij moeten aan de overheid doorgeven wie de uiteindelijke begunstigde is (UBO staat voor Ultimate Beneficial Owner). Die gegevens komen terecht in het UBO-register.

Lees meer...

Niet-recurrente resultaat gebonden voordelen in 2019

Niet-recurrente resultaat gebonden voordelen in 2019

Was het afgelopen jaar een boerenjaar voor u en vindt u dat uw personeel een extraatje verdient? Gewoon extra loon betalen is amper een optie want vadertje Staat gaat lopen met het grootste deel van de premie. Via de toekenning van zogenaamde “niet-recurrente resultaat gebonden voordelen” vermijdt u dat het leeuwendeel van de premie naar de overheid gaat.

Lees meer...

Erkenning KMO portefeuille

Dit wil zeggen dat onze klanten voor strategische adviesverlening een tegemoetkoming van 40% kunnen krijgen door de overheid op onze factuur. Contacteer ons voor meer informatie!
Praktische informatie
Contacteer ons
Openingsuren

MA - VR
07:45 tot 12:00
13:00 tot 17:45

ZA
08:00 tot 12:00, enkel op afspraak!

website door geselle.be